Image

Případová studie

Budgetovací (plánovací) aplikace jako součást Power BI reportu
aplikace dodaná za
0
týdny
aplikace ušetří měsíčně
0
hodin manuální práce
aplikaci využívá
0
uživatelů
měsíční náklady
0
uživatele / měsíc

Klient a jeho potřeby

Plánování prodejů a budgetu je téma, které se různými způsoby řeší v každé společnosti. V případě našeho klienta je cílem změnit aktuální budgetovací (plánovací) systém v Excelu na automatizovaný systém. A to takový, ve kterém by mohli plány prodejů zadávat samotní obchodníci interaktivně přímo v rámci Power BI reportů, které od naší společnosti již mají v provozu.

Cílem je plánovací aplikace, do které mohou uživatelé zadávat plán a poté jej v průběhu roku verzováním aktualizovat.

Potřeby a požadavky klienta

Primárním cílem je nahradit manuální plánování v Excelu moderním automatizovaným řešením.
  1. Nahradit manuální plánování v Excelu moderním automatizovaným řešením.
  2. Umožnit vkládání plánu byznysovým uživatelům.
  3. Připravit plánovací aplikaci s příjemným uživatelským rozhraním.
  4. Vložit plánovací aplikaci přímo do Power BI reportu, kde by byly ihned vidět vložené hodnoty.
  5. Jednoduchost použití a srozumitelnost pro uživatele.
  6. Verzování (ukládání) nových verzí plánu v průběhu roku.
  7. Okamžité zakomponování vložených hodnot plánu do Sales reportů.
  8. Porovnání plánu vůči reálným prodejům přímo v reportu.
  9. Hromadné vkládání více řádků v plánovací aplikaci najednou.
  10. Rychlý a snadný vývoj plánovací aplikace.

Už vás nebaví plánovat v Excelu? Máme pro vás řešení - plánovací aplikaci založenou na low-code platformě Microsoft Power Apps. Výsledná aplikace je propojitelná s celým ekosystémem Microsoftu, například s Power BI reporty nebo Outlookem.
Zanechte nám kontakt a náš specialista se vám ozve.

Mám zájem

Řešení

Po úvodních konzultacích a analýze pro klienta navrhujeme plánovací (budgetovací) aplikaci na low-code platformě Power Apps. Jedná se o efektivní řešení, které je osvědčené a oblíbené pro svou nativní integraci v celém ekosystému Power platformy. Plánovací aplikaci připravenou na platformě Power Apps tak můžeme zákazníkovi vložit přímo do Power BI reportů. Díky tomu se nebudou muset uživatelé učit používat nový systém a budou zadávat plány tam, kde to již dobře znají - přímo v Power BI reportech.

Z jakých komponent se naše řešení skládá?

Power Apps je ideální platformou pro plánovací (budgetovací) aplikaci.

Power Apps aplikace

  • Orchestrace ETL / ELT procesu pomocí nástroje Azure Data Factory.
  • Připojení ke zdrojovým systémům a plnění dat do datového skladu.
  • Ranní nápočet dat během 20 minut.
  • Zajišťujeme monitoring a optimalizaci nákladů v Azure.
  • Vynikající poměr výkon / provozní náklady.
Placeholder Image
Placeholder Image
Plánovací Power App aplikace ukládá vložená data plánu do Azure SQL databáze.

Azure SQL databáze

  • Plánovací data vložená do Power App aplikace se ukládají do Azure SQL databáze.
  • Díky tomu je možné data přímo integrovat do DWH.
  • Tato integrace umožňuje živé zobrazení vložených plánovacích dat v Power BI reportu a porovnání plánu a prodejů.
Plánovací Power Apps aplikaci vložíme přímo do samotného Power BI reportu.

Existující Power BI report

  • Klient již používá naše Power BI reporty, a tak bylo snadné plánovací aplikaci do nich integrovat.
  • Toto řešení je velmi komfortní pro uživatele.
  • Využíváme kompositní sémantický model, díky čemuž lze vložená plánovací data ihned zobrazit v reportu.
Placeholder Image

Které specifické požadavky jsme vyřešili?

Při návrhu i implementaci řešení pro klienta jsme pracovali s některými výzvami:

  • Požadavek na verzování (ukládání nových verzí) plánu a jejich reportování.
  • Potřeba vkládaný plán zafixovat a ukládat (verzovat) následně další nové verze.
  • Možnost vkládat dávkově více řádků plánu najednou.
  • Interaktivní (živé) kalkulace přímo při vkládání hodnot plánu (např. % změna oproti minulému období ihned spočítaná po napsání hodnoty plánu do příslušného pole).
  • Interaktivní (živé) sčítání právě vkládaných hodnot plánu do součtu.
  • Možnost vkládat plán absolutně nebo jako % hodnotu vůči minulému období.
  • Možnost hromadného resetu vkládaných hodnot.
  • Automatické přenášení hodnot plánu do nových  pravidelných verzí.

Implementace a zaškolení

Již v průběhu implementace plánovací aplikace komunikujeme se zákazníkem. Ověřujeme a synchronizujeme očekávání. Následně proběhne zaškolení, při kterém si ověříme, že uživatelé  dokáží plánovací aplikaci spolehlivě používat.

  • Implementace dle „lean methodology“, tedy průběžně ověřujeme, že plníme očekávání.

  • Zaškolení klienta, předání dokumentace.
  • Následuje dlouhodobá spolupráce: upravujeme a vylepšujeme aplikaci dle nových potřeb.
  • Poskytujeme monitoring a řešení nestandardních situací dle podmínek SLA.