Případová studie
Kompletní Business Intelligence řešení a reporty v Power BI nad účetním systémem Pohoda a dalšími zdrojiKlient a jeho potřeby
Firemní růst a expanze na zahraniční trhy s sebou obvykle přináší nové výzvy i příležitosti. Stejně tak je tomu i u našeho dlouhodobého klienta. Jedná se o jednoho z nejvýznamnějších dodavatelů zdravotnické techniky v ČR.
Tento klient přichází s potřebou konsolidace firemních dat a vybudování kompletního firemního reportingu.
Klient působí na evropských trzích a cílem je, aby k cenným firemním informacím měli přístup všichni zaměstnanci, podílející se na rozhodovacích procesech uvnitř organizace. Tedy zejména obchod, finanční řízení, vedení firmy, logistika, marketing, HR,…
Potřeby a požadavky klienta
Primárním cílem je nahradit manuální reporting v Excelu moderním automatizovaným řešením. Mezi ty další patří:- Nahradit manuální reporting v Excelu moderním automatizovaným řešením.
- Optimalizace provozních nákladů na firemní reporting.
- Vždy aktuální a dostupné reporty, ideálně i na mobilních zařízeních.
- Multi-jazyčnost a multi-měnovost reportů (zákazník působí na více evropských trzích).
- Počet uživatelů reportů: řádově desítky.
- Uživatelsky přívětivé a srozumitelné reporty.
- Konsolidace více datových zdrojů do jednoho datového skladu.
- Škálovatelnost. Future-proof řešení. Snadno řízené náklady.
- Podpora a dlouhodobá spolupráce při dalším vývoji reportů z nových zdrojů dat.
- Počet uživatelů reportů: řádově desítky.
Pokud jste v podobné situaci, obraťte se na nás. Rádi vám pomůžeme s Business Intelligence i ve vaší společnosti. Pokud plánujete jeho implementaci nebo jej potřebujete zefektivnit, jste na správném místě. Zanechte nám kontakt a náš specialista se vám ozve.
Řešení
Po úvodních konzultacích a analýze pro klienta navrhujeme kompletní Business Intelligence řešení skládající se z osvědčených komponent od společnosti Microsoft. Jedná se o nástroje, které jsou osvědčené a časem prověřené. Mimo jiné Power BI jako reportovací nástroj se dle společnosti Gartner trvale umisťuje na nejvyšších pozicích.
Z jakých komponent se naše řešení skládá?
ETL/ELT datová pumpa
- Orchestrace ETL / ELT procesu pomocí nástroje Azure Data Factory.
- Připojení ke zdrojovým systémům a plnění dat do datového skladu.
- Ranní nápočet dat během 20 minut.
- Zajišťujeme monitoring a optimalizaci nákladů v Azure.
- Vynikající poměr výkon / provozní náklady.
Datový sklad v Azure cloudu
- Azure cloud od společnosti Microsoft nabízí bezkonkurenční úroveň zabezpečení.
- I v našem řešení figuruje Azure datový sklad jako centrální místo, kam se načítají data z více zdrojů.
- V DWH se data konsolidují, jednotí a historizují. Vzniká tak tzv. “jednotná verze pravdy”.
Datový model a reporty v Power BI
- Power BI v našem řešení funguje jako analytický a reportovací nástroj. Je uživatelsky velmi přívětivý a výkonný.
- Jedná se o nejrozšířenější BI nástroj pro reporting, který byl už 15 let po sobě zvolen společností Gartner jako nejlepší BI nástroj ve své třídě.
- Power BI v kombinaci s Azure Active Directory nabízí snadné řízení oprávnění a zabezpečení RLS na úrovni řádků.
Výzvy, implementace, zaškolení
Výzvy
Při návrhu i implementaci řešení pro klienta jsme pracovali s některými výzvami. Jak jsme si s nimi poradili?
- Multi-jazyčnost reportů: názvy produktů a popisné atributy evidujeme v příslušných jazycích již na úrovni datového skladu (DWH).
- Multi-měnovost reportů: tržní transakce oceňujeme historickým převodním kurzem, který se automaticky načítá do DWH z ČNB.
- Umožnění náhledu na Year-to-Date metriky z pohledu uzavřeného koncoměsíce, uzavřeného aktuálního měsíce a dnešního dne. A to uživatelsky přívětivým způsobem použitím bookmarks v reportech.
- Historizace stavů skladu: ukládáme historické stavy skladu každý den do DWH. To umožňuje zobrazení trendů ve skladovém hospodářství.
- Řízení oprávnění dle typu uživatele: díky Row Level Security zabezpečení řídíme přístup na úrovni řádků a zobrazujeme příslušným skupinám uživatelů pouze ty informace, které mají vidět.
Implementace a zaškolení
Již v průběhu implementace celého BI řešení komunikujeme se zákazníkem. Ověřujeme a synchronizujeme očekávání. Následně proběhne zaškolení, při kterém si ověříme, že je uživatelé reportů dokážou spolehlivě používat.
- Implementace dle „lean methodology“, tedy průběžně ověřujeme, že plníme očekávání.
- Zaškolení klienta, předání dokumentace.
- Následuje dlouhodobá spolupráce: dodáváme další reporty, upravujeme reporty dle nových potřeb.
- Poskytujeme monitoring a řešení nestandardních situací dle podmínek SLA.